۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۳

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکزی:

طرح گردشگری زراعت در قزل پارک اراک کلید خورد

طرح گردشگری زراعت در قزل پارک اراک کلید خورد

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: طرح گردشگری زراعت در قزل پارک اراک کلید خورد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، محمود مرادی نراقی گفت: استان مرکزی ظرفیت‌های بی‌نظیر کشاورزی و گردشگری دارد که تلفیق آن‌ها با یکدیگر می‌تواند موجب تحول در اشتغال، اقتصاد استان و ایده‌ای جدید، برای توسعه صنعت گردشگری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به بازدید از مجموعه گردشگری کشاورزی (آگروتوریسم) در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار با حجم سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان، گفت: طرح تکمیلی این مجموعه شامل: استخر، دریاچه، رستوران، مراکز اقامتی باغ‌ها و نهالستانها و درختان میوه است که در ۲۰ کیلومتری اراک در مجاورت غزل پارک توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح گردشگری زراعت در قزل پارک اراک، تصریح کرد: گردشگری کشاورزی از جمله ظرفیت‌های فراموش شده صنعت گردشگری به شمار می‌رود که توسعه آن نیازمند شناسایی، تدوین طرح جامع و فراهم کردن زیرساخت‌های این بخش است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی یادآور شد: گردشگری کشاورزی (آگروتوریسم) نوعی گردشگری است که در آن، گردشگران با خانوارهای روستایی و کشاورزان زندگی کرده و علاوه بر آموزش نحوه فعالیت‌های کشاورزی و زندگی در کشتزارها و مناطق کشاورزی، در کار سنتی کشاورزی نیز مشارکت می‌کنند.

مرادی نراقی بیان کرد: کشاورزان در این نوع از گردشگری شرایطی را در مزرعه خود فراهم می‌کنند که مسافران بتوانند اقامت شبانه، پذیرایی، تغذیه دام و تغذیه دستی جانوران اهلی روستایی، اسب سواری و تعامل مستقیم با مزرعه و بسیاری از فعالیت‌های کشاورزی را تجربه کنند.

وی افزود: گردشگری کشاورزی با نهادینه کردن این بخش از صنعت توریسم در مناطق روستایی با توجه به ظرفیت‌های استان، راهی مؤثر برای تحقق تولید پایدار و درآمد اقتصادی کشاورزان به ویژه کشاورزان خرده مالک است و با توسعه این بخش از گردشگری می‌توان به مهاجرت معکوس نیز امیدوار بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: آمادگی وجود دارد به مکان‌هایی که دارای مجوز از جهاد کشاورزی هستند، نسبت به صدور مجوز گردشگری کشاورزی اقدام شود.

کد خبر 6186672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha